Legday again

Träningsvärken hinner precis släppa innan det är dags att få tillbaka den. Idag stod benmos på schemat så det följde jag. Fokus på kontakt i alla övningar och att ha lite skakiga ben när jag gick ut där ifrån. Vilket var lätt idag! Började och avslutade passet med lite böj med hantlar. 

Knäböj är ju en basövningarna och tar riktigt bra!! Så vill utföra övningen men inte låsa mig med en skivstång innan ryggen är godkänd av naprapaten så kör friare och lättare med hantlar. Eftersom vikten då heller inte ligger på mina axlar känns den inte lika tung på samma sätt och är lättare att droppa om det skulle behövas mitt i. Känns betydligt säkrare att köra med hantlar i nuläget och ha koll på teknik och rygg i 2 speglar.

Övningar:
Uppvärmning: 5 min PW med lutning
5 min gående utfall på rullbandet  
Knäböj med hantlar
Kickbacks i cable
Leg extention i cable
Benspark 
Raka marklyft med hantlar 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0