Jag behöver nå min vändpunkt

//Tagit en paus härifrån som ni troligen har märkt. Vill bygga upp mig själv igen innan till dit jag var innan och längre och det tar ett tag.
När vissa saker händer så inser man hur lite andra saker är värt. Inte en ny tröja eller ett par skor kan laga det som är trasigt. Pengar kan inte användas som ett plåster på såret. Endast tiden kan. Men det är också den som är den största fienden, den som kan försötra allt ännu mer. 
 
 
Allt går neråt, utför och alldelles för fort. Inte alls det hållet jag vill åt. Men när man börjar tvivla på sig själv och ge upp sin drömmar och mål känns som att ett bevis på att man är på botten.
Jag har planen klar, men fullföljer den inte. Börjar inte ens.
Allt känns bara som en lång mörk tunnel, utan ett ljus i slutet.
 
Det ljuset måste jag skapa själv, det kommer inte att bara finnas där en dag. Utan jag behöver bli stark i mig själv igen och våga hoppas. Skapa ett hopp om att det en dag kommer att lösa sig. Även om det i nuläget känns långt borta//
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea, fotografier

Hur konstigt det en låter så känenr jag igen mig. Gick igenom exakt detta känslor och gör nog det lite fortfarande. Det har tagit sån otroligt tid, kan fortfarande ha lite mörkare tider ibland. Men du har så rätt, man måste skapa sitt eget ljus. Men det är bara så svårt och jobbigt. Jag orkar oftast inte, men det är väl det som är problemet antar jag.

Om du vill prata av dig får du gärna mejla mig :)
Kram!!

2014-01-25 @ 17:56:50
URL: http://phics.blogg.se
Postat av: TIDSTJUVEN

Åh, kämpa på fina du! Kram <3

2014-01-26 @ 13:31:48
URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: VERONICA

Vacker bild! :) Kran

2014-01-26 @ 14:00:24
URL: http://vveronicas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0