Cirlkeln

Godmorron! Skulle ju babbla lite om den boken jag läser, Cirkeln. Skriven av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.
Handling: I den lilla bruksorten Engelsfors bor sex mycket olika sextonåriga tjejer. När en kille på gymnasieskolan plötsligt hittas död i vad som ser ut som ett självmord förändras allt för tjejerna. Långsamt inser de att de har magiska krafter som leder in dem i en magisk värld.

Boken kallas för "en svenska twilight". Fast här handlar det inte om vampyrer utan något helt annat! Jag har bara  hunnit halvvägs i mitt läsande, men man blir helt fast och kan inte sluta läsa! Detta är den första boken av tre. Boken kommer antagligen också bli film. Den har sålts i t.ex. Tyskland och Storbrtiannien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0