tips för pluggande

Jag är en person som styrs väldigt mycket av vädret. Så fort det blir mörkt blir jag trött och säger nej till saker som jag egentligen hade velat. Tar i princip aldrig tag i större saker på hösten för att jag inte är på humör för det. Men om jag nu om 1.5 vecka ska orka ta igen 6 veckors missad skola kan jag inte skylla på att jag inte orkar för det är mörkt ute. I så fall kan jag ju fetglömma studenten i sommar!!
Så satt och tänkte ihop lite saker och skrev upp en lista som kan göra det till en fördel att det är lite mörkt eller vända på det så man ser på det positivt istället. Tänkte dela med mig av den listan!
 
1. Städa rummet. När det är ordning runt omkring en så blir det mer ordning i huvudet och det bli ingen stressfaktor kring att det är stökigt. 
 
2. Mys till det! Nej det är inte kul eller bekvämt att sitta på en hård stol i ett mörkt rum och skriva om en kung som dog för flera 100 år sedan. Men att istället sätta sig i en bekväm fåtölj eller i sängen med en gosig filt och kanske tända lite ljus och lampor gör att den stunden blir mysigare och större chans att pluggstunden blir längre.
 
3. Ät före. Att plugga när ens energinivå är på minussidan och ens humör och blodsocker är i botten är det ingen vits med för du kommer inte att komma ihåg något. Ät eller mellanmål eller middag före du öppnar böcker och dokument så du laddar upp för kommande moment.
 
4. Drick något. Nej varm oboy eller en kopp te kanske inte lär dig något om algebra men det blir roligare och godare att plugga.
 
5. Sociala medier. Denna har vi alla läst innan. Men kasta iväg (ej bokstavligen) telefonen eller i värsta fall som jag ibland gör; dra ur internet, och plugga så kan jag lova att du kommmer få mera saker gjort än vad du hade gjort om instagram hela tiden var tillgängligt och lockade efter att du skulle uppdatera för att få lite onödig information om vad din kompis åt till middag. Dra ej ur internetet om du kommer behöva googla saker!
 
6. Musik. Jag själv kan inte plugga till en massa beats, drops och allt var det nu heter utan det finns två saker som funkar. Akustikst & instrumentalt eller disney och sånt man lyssnade på i femman. Beror på vad man ska plugga till men lugn musik låter min hjära tänka utan att bli störd av musiken och den gamla musiken håller humöret uppe, för seriöst, har du någonsin gråtit till hips dont lie eller the ketchup song?
 

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Så fina tips ;)

2014-11-11 @ 20:35:33
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0