sovit i en hög brännässlor

Jaha då var ännu ett besök på vårdcentralen avverkat! Denna gång pga allergisk reaktion för penicilinet jag fick före jag visste att jag hade körtelfeber. Kroppen reagerar tydligen så emot antibiotika när man har körtelfeber. Jag kan ju säga att det ser ut som att jag har varit aningen för full och tyckt att en stor hög brännässlor måste vara bekvämt att ligga i. Men icke, fullt nykter vaknade jag igår med prickar överallt och skrek till mamma "vad. är. det. för. utslag. jag. har?!!???!!?" och den stackaren som har operarat sitt ena öga och därför inte ser så bra svarar "vadå? du har inga utslag?" (just då så jag ut som att jag hade stoppat huvudet i brännässlorna..) och sen bev det bara mer och mer och mer och mer men läste på vårdupplysningen att det inte var farligt eftersom det stod at man kunde få sånt här om man ätit penicillin och det har jag ju gjort, för typ 4 dagar sen så sökte inte hjälp för det men nu är det överallt och när jag kände att ansiktet började svullna blev det vårdcentalen och dricka corticon. Hoppas bara de här klådan och alla röda märken försvinner lite snart som läkaren sa, men att ta en morgondusch i iskallt vatten gör jag inte igen!
 
Ja ni ser ju själva hur det ser ut, och jaaaaa det kliiiiiiiaaaaar!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Usch vad obehagligt, synd om dig, hoppas det blir bättre!! :)

2014-11-03 @ 18:18:54
URL: http://emmamariaa.for.me/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0