Att träffa sin förebild

Något av det bästa med gårdagen var helt klart att träffa Ellen. Mest känd som "fitspooration" och min största förebild inom träningen. Blev helt starstrucked först när jag såg henne kasta ut proteinbars i folkhavet. Blev så glad sen när jag fick träffa henne, ta kort och ge henne en kram :)

Ellen var, eller är den som har fått mig att träna som jag gör. Även om våra mål med träningen inte är likadana så ger hon mig så mycket motivation! Hon var den som fick mig att våga bygga. Jag såg hennes bilder och började följa hennes förra våren/ sommaren, och det fick mig att vilja kunna göra likadant.Hon var en av de första som jag såg ifrån början som skulle göra en tävlingssatsning och bygga upp sin kropp för det. Innan hade jag mest sett bilder på "färdigbygga" bodybuilders och enligt alla normer så var det ju "fult med muskler på tjejer" men jag såg inte en endast del på Ellen som inte passade i det. Och sådär stor som alla pratade om att de var stämde ju inte heller.
 
Och sedan dess har min bild av det hela ändrats Att våga gå emot normen om att "tjejer inte borde ha muskler" och allt sånt där tjaffs. Våga ta i och få muskler och komma dit jag vill. Oavsett vad andra säger om att man borde göra. Vill jag bygga muskler så tänkter jag göra det och stör du dig på det, så får du göra det. För jag gör som jag vill. 
 
Och om möjligt så var hon ännu finare i verkligheten än på bild!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0