före och efter // hur jag redigerar

 
Fått många frågor om hur jag redigerar mina bilder och här ser ni några före och efter bilder. Jag tänkte förklara steg för steg med ord hur jag gör. Jag redigerar i PhotoShop CS6 och har det på engelska så kommer skriva verktygens namn på engelska, ifall du vill ha det på svenska så funkar googletranslate översättningen utmärkt!
 
1. Jag fotar alltid i RAW format så först öppnar jag bilderna i camera RAW och där ställer in lense corrections.
 
 
2. Sen ändrar jag i temperatur, tint, exposure, contrast, highlights, shadows, whites, blackes och saturation
 
3Sen öppnar jag bilden i photoshop. 
 
4. Där ändrar jag i
   levels (så punkterna börjar där kurvorna börjar)
   curves (RBG och varje färg för sig, klicka alt+ 2/3/4/5 för att byta färg eller klicka på fliken) i curves gör jag S kurvor för att skapa kontraster emellan färgerna. Alltås drar uppåt på den övre delen och ner på den undre så att kurvan liknar ett S.
 
5. Save for web och konverterar till sRBG

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jättefina bilder och jättebra tips! Kram!

2014-05-06 @ 17:41:02
URL: http://amhe.blogg.se
Postat av: ida foto. ♛

åh så fint! :'DDD

2014-05-08 @ 13:39:52
URL: http://prinsesc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0