Diet Crazy Mums

Låg i soffan innan och bläddrade igenom alla program och kanaler och letade efter något roligat att titta på. Något som brukar var ganska omöjligt när man är sjuk. tillslut hamnade jag framför Kanal 3 och ett program som hette Extrema Mammor. Detta avsnittet handlade om mammor som kontrollerade sina barns vikt, träning och mat. Ena mamma vägde sin dotter 3 gånger per dag och såg ingen ohälsosamt med det. En 6 årig tjej sa "mina ben och mage och tjocka. Jag är överviktigt" Den här tjejen gick på en sockerfri-, lågkolhydrats- och lågfetthaltig-diet tillsammans med sin mamma. Tjejen var åter igen 6 år gammal.
Grejen var egentligen den att det var mammorna som hade problemet kring mat och träning, men lät det gå ut över sina barn. Ena mamma tränade inte utan förlitade sig på sin bantningspiller, men hon hade mage att tvinga sin dotter göra 200 situps och 100 armhävningar varje dag. 

Jag låg i soffan och var så arg och förbannad på mammorna att jag nästan kunde se rök pysa ut igenom öronen på mig. Att man kan med att göra så emot sina barn? Inget av barnen vad överviktig eller på gränsen till det. Det puttade sina barn närmre och närmre det kontrollbehov och ätstörning som de själva har. 
 
Sökte igenom hela google för att hitta ett ställe där man kunde se det men hittade ingen sida (där man inte var tvungen att var medlem på..)
Men här är en liten del utav det.
 

Kommentarer
Postat av: tess

såg en bit av det, sinnessjukt

2013-09-07 @ 18:51:29
URL: http://www.nattstad.se/Pregzilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0