#eatclean

Något som det ofta pratas om är att man ska äta rent eller #eatclean. Men vad betyder det egentligen? "Ren mat", vad är det?
Något som vi alla tolkar olika, men jag ser det som att äta mat som kroppen vill ha och ge den den näringen som den vill ha. Alltså protein, långsamma kolhydrater, omättat och fleromättat fett, vitaminer och mineraler. Det är vad kroppen vill ha och behöver för att fungera.
Alltså att flera gånger om dagen stoppa i sig mat som knappast kan kallas för mat, är dränkt i fetter eller innehåller hälften socker är inte bra för kroppen vilket vi alla egentligen, innerts inne vet om, men vi äter det i alla fall. Varför? För att det smakar gott? Ja, kanske det, men tänk på hur din kropp mår utan det. Ska inte den också få må bra och inte bara sina smaklökar?
Jag menar inte att ni ska leva på salladsblad och vatten för resten av era liv, utan att mer tänka på vad ni stoppar i er.
I längden så kan man inte leva på godis, chips, cola och pizza, det går inte. Förr eller senare så kommer kroppen att säga ifrån och så kanske det är för sent. Kanske då har du fått en massa sjukdomar pga av vad du har ätit. Är det värt det? Själv svarar jag nej på den frågar.Jag vill leva ett liv där min kropp mår bra på insidan och fungerar som den ska. Så istället för att köpa en påse godis varje dag och säga "yolo" så tänker jag på min kropp och äter utefter det och säger "yolo".
 
Om ni idag, igår eller den senaste månaden har ätit något ifrån Mc Donald's så vill jag att ni läser det HÄR. Är ni för lata för att orka läsa kan jag sammanfatta det åt er.
En tjej såg ett klipp om att en hamburgare därifrån inte möglar eller blir dålig och hon ville testa för att se om det stämde så hon åkte och köpte en Happy Meal. Och som sagt, efter FEM år så ser den likadan ut. Brödet har inte möglat, köttet ser likadant ut, gurkan ser normal ut och pommesen är lika gula. 
Som ni kanske vet så möglar bröd ganska lätt, kött blir dåligt kanske gort också om det ligger framme och potatis blir typ svart.. Lika sugen den där hamburgaren nu?
 
 
Jag kan inte tvinga någon till att ändra sig eller sin kost för ni alla gör som ni vill, om ni i det fallet låter mig göra likadant. Men jag vill bara visa er före det är försent att det inte funkar att leva så hela livet bara för att det funkar jut nu. Låt er kropp må bra och använd den inte som en soptunna där man kna kaste ner all skit och förvänta sig att det ska tas hand om.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Åh såå fin blogg du har!!

2013-10-29 @ 16:29:17
URL: http://corneliabjorks.blogg.se
Postat av: aina [fotoblogg]

Superbra inlägg Emma :)

2013-10-29 @ 17:16:22
URL: http://ainaphoto.blogg.se
Postat av: MissLovato

Hej! Gillar du Demi Lovato? Titta gärna in på min blogg för daglig uppdatering om senaste nytt kring Demi. Hoppas du gillar bloggen! Tack på förhand.

2013-10-29 @ 18:38:07
URL: http://misslovato.blogg.se
Postat av: Isabelle

Åh va gott det såg ut haha :)

2013-10-29 @ 19:43:32
URL: http://Isabelleengstrom.blogg.se
Postat av: Linnea

Det där med hamburgaren får mig att verkligen få avsmak för hamburgare (dock är dom så himmelskt goda haha) men om dom aldrig möglar så kan man ju undra hur mycket skit dom proppat i hamburgarna som förmodligen är skadligt för både hälsa och natur...

2013-10-29 @ 21:18:34
URL: http://paintabucket.blogg.se
Postat av: xoxo katarina

Skitbra inlägg!

2013-11-10 @ 19:05:51
URL: http://katarina.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0