Runner

Du vet att du är en löpare..
…när du springer i ösregn och tycker det är kul.
…när en halvmara bara är ett vanligt träningspass.
…när du kallar milen för ett ”kort pass” och folk tittar konstigt på dig.
…när du har stenkoll på hur pass slitna dina löparskor är. Allihopa.
…när du säger saker som ”ska bara springa en lugn tremilare i morgon” & verkligen menar det.
…när du ser väderprognosen för i morgon & genast vet vilka lager-på-lager du ska ha på dig då.
…när du alltid är hungrig.
…när du har kunskapen om hur man springer & samtidigt dricker ur en liten plastmugg utan att spilla.
…när du vet vad som menas med ”sub40″, ”sub50″ osv.
…när du klämmer i dig pizza med kompisarna och medan de säger ”oj vad tjock jag kommer bli nu” så tänker du bara ”Jippie bränsle till långpasset”.
…när du betraktar tolv plusgrader och ett ihållande duggregn som ”underbart väder”
…när det ständigt luktar svettiga löpar-dojjor i hallen!
…när första grejen att du lägger i resväskan är löpskorna
…när du hela tiden ser nya löparvägar vart man än går, och tänker att den backen skulle passa att köra backträning i
…när ens egen planering utgår från diverse löpartävlingar
…när du springer i -12 & kraftig motvind & inte längre känner ansiktet & längtar till nästa pass
…när du går in och kollar på löparkläder varje gång du går förbi en sportaffär. Ibland upprepade besök utan att köpa något, bara för att det är kul
…när du har massor av träningskläder och prylar hemma, men bara vill ha fler plagg och drömmer om att en gigantisk outlet öppnar nära dig
…när du tycker 5 km är en sprintdistans
…när varannan tvätt är löparkläder
…när du direkt efter loppet anmäler dig till nästa års lopp
…när du under ett löppass kan få en euforisk känsla att det här är det absolut bästa som finns!
…när längden på dina träningspass begränsas av hur mycket tid du har till förfogande -inte av hur långt du orkar springa
…när du har en hel garderob bara för löparkläder.
…när du springer i snön på en knaggligt upptrampad stig och tänker ”härligt, bra träning för balansmusklerna!”
 
 
Hittade detta inlägg HÄR ochs skratta så jag dog för alla punkter förutom typ 2 stämmer in helt på mig. Och innan ni hinner tänka det, ja jag är lite galen av mig och att höra folk säga det ger en kick av att jag klara av saker som du tycker är över gränsen, så tack för komplimangen! ;)
Nu ska jag plugga vidare till mitt matteprov!
 
 

Kommentarer
Postat av: majsan

hahah gud jag är verkligen ingen löpare... :(

2013-11-13 @ 23:06:22
URL: http://eey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0