Tråkiga sommardagar

Idag är en såndär regning, mulen och grå dag så man sitter med datorn i sängen och undrar vad man ska göra med sitt liv. En dag då man inte får ett dugg gjort fast man vet att man har flera saker som ska fixas. Så när jag satt i sängen med datorn så skrev jag faktiskt en lista med saker som man kan göra sådanna här dagar. Delar med mig av några punkter på den.
 
1. Baka. Hur kul är inte det? Leta upp det godaste och bästa receptet och gör en eller flera jätegoda kakor nu när du ändå har tid. Kanske testa något nytt som du har velat göra som kanske nutellamuffins? Eller göra en kladdkaka fast äta upp smeten istället för kakan för att den är godare?
 
 
2. Städa. Jag vet, hur tråkigt som helt, men samtidigt så underbart att ha ordning i garderoben så att man hittar sina kläder och även städa rummet. Eller hela huset så du tjänar en slant? Sätt på den bästa musiken och röj igenom allt!
 
3. Träna. Gå in på youtube oh sök på "blogilates" och träna (läs; döda alla din muskler) med Cassie. Hennes videos är hur bra som helst och de ger resultat och träningsvärk! Glöm inte att stretcha efteråt!
 
4. Klassikern; Titta på film eller plöj igenom en hel säsong av din favorit serie eller börja på någon ny.
 
5. Läs en bok, gamal dagbok (hur kul som helst), tidning eller klicka in på massa bloggar så kanske du hittar en ny favorit?
 
6. Redigera och rensa igenom alla bilder på datorn. Testa massa nya olika funktioner och gör på andra sätt än vad du brukar göra. Och nu när du väl har tid så kan du ta bort alla dåliga bilder som annars bara ligger på datorn och tar massa minne. Eller testa alla funktioner på kameran. Ta fram instruktions boken och googla andra saker. Lär dig att fota manuellt så kan jag lova att dina bilder efter lite övning kommer att bli bättre. Det enda som krävs är tålamod!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hedvig Gustafsson

SV: Vad bra! Något du rekommenderar att göra där? Typ sevärdigheter, shopping och MAT? :D

2013-07-10 @ 16:43:46
URL: http://dtlc.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken fin blogg du har! Punkterna är grymma och passar till regniga dagar! :D

2013-07-10 @ 17:00:14
URL: http://www.baraaeelin.blogg.se
Postat av: Sanna

Fin blogg med fina bilder! Kommer absolut kolla in är mer! :)
Kram Sanna

2013-07-10 @ 17:04:47
URL: http://skyjump.blogg.se
Postat av: Matilda

Fin blogg! :) Jätte fina bilder!

2013-07-10 @ 18:52:32
URL: http://www.matildathurfjell.blogg.se
Postat av: Hedvig Gustafsson

SV: Tusen tack, fixat karta redan och sparat massa "destinationer" (shoppingställen haha) på Google maps. Vårt hotell ligger mitt emot Hyde park och 100 meter från Oxford street, så det är JÄTTENICE. Men tack för alla tipsen, jättebra och så. Kan knappt vänta, längtar såååååååå mycket!! :D

2013-07-10 @ 23:15:11
URL: http://dtlc.blogg.se/
Postat av: Saranda

Superfin blogg!!
Ta gärna en titt på min och släng gärna in en kommentar om du ändå är inne och tittar;)
Jag skriver om min vardag, jag håller på med musik&handboll och jag älskar mode&skönhet!:)

2013-07-16 @ 17:38:00
URL: http://sarandas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0