Jag älskar dig, föralltid

Imorses gick jag till stallet och gjorde något av det värsta jag har gjort. Sa hejdå till Kisandra. Min allra bästavän sen nästan 4 år tillbaka. Min fina foderponny ska nu åka till en annan familj och göra en annan liten tjej lycklig. Hon ska få springa i skogen, med någon annan. Bli hämtad i hagen, av någon annan. Få mat, av någon annan. Bli älskad, av någon annan.
Just det där "någon annan" gör så ont att veta att den personen inte kommer att vara jag. Tror inte att jag riktigt har förstått vad som har hänt än, men jag kan säga att flera hundra tårar har runnit på mina kinder och fler kommer det att bli. Hon har varit och är fortfarande den lilla vita ponnyn som alltid får en att bli glad av att bara titta på henne. Att sitta på hennes rygg mitt ute i skogen helt ensamma och bara vara, galoppera på stora åkrar och upp för backar, träna hemma i paddocken; finns det inte ord som kan beskriva hur det känns. 
Även om våran mesta tid tillsammans har bestått av skador och rehab träning så skulle jag aldrig byta ut sig emot någon annan. Hela du gör mig bara så lycklig så jag vill skrika.
Att veta att vi inte kommer att göra allt detta igen känns som att trycka in en kniv i hjärtat på sig själv. Som att kväva sig själv och ta bort en den av sig själv. 
 
Kommer fortfarande ihåg första gången jag såg dig i hagen i ditt lilarutiga täcke och åt gräs en dimmig höstdag i oktober. Jag sa "åh vilket söt ponny, hon ser nästan ut som en sagohäst" Och mamma skrattade lite åt det jag sa och tyckte att hon såg ut som en häst vi hade för flera, flera år sedan. Inte visste jag då att du skulle vara som min egna i nästa fyra år.
 
Jag skulle bara vilja tacka dig för allt. Allt du har gjort. Alla tårar du har fått i din man och tittat på mig med ledsna ögon. Alla tankar du har fått bort. Alla gånger du har kommit springande till mig i hagen med öronen framåt och blivit glad. Alla deppiga dagar du har gjort till glada dagar. Alla gånger du har fått mig att resa mig när jag har fallit. Tack för 4 helt underbara år, fulla med galna minnen. 
 
Dina små hovar har satt stora spår i mitt hjärta och jag kommer aldrig, aldrig, aldrig någonsin att glömma dig.
Jag älskar dig, föralltid.
 

Kommentarer
Postat av: Noami

Vet inte vad jag ska skriva... Otroligt fint inlägg, fast med sorligt innehåll. Tårarna kom nästan... Ta hand om dig! ♥

2013-07-29 @ 10:37:37
Postat av: ♫♪ sandra

<3

2013-07-29 @ 13:22:28
URL: http://www.sandramusic.spotlife.se
Postat av: Ida ♥

awww nej :c

vet hur det känns...

2013-07-29 @ 16:46:00
URL: http://starstableriders.devote.se/
Postat av: Ida ♥

2013-07-29 @ 16:46:30
URL: http://starstableriders.devote.se/
Postat av: Ellen

Vilka fina bilder på er!

2013-07-31 @ 16:45:25
URL: http://www.alright.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0