Q/A Träning 2

Tidsinställt, är i London
 
Jag är inte proffs eller utbildad i något som har med träning att göra utan har lärt mig saker själv och utav andra.
Vissa saker som jag har skrivit kanske jag har fel om, men jag låter er att få ta del av mina kunskaper. 
 
 
 
Hur ska man göra för att få en bättre kondition?
Träna intervaller. Alltså jogga 30 sek, gå 20 sek, kuta 20 sek, jogga 10 sek osv, typ "tempovexlingar" Även att springa långt ca 5km+ utan att stanna. Sjukt jobbigt i början men det blir lättare och lättare
 
Hur ska man göra för att inte ge upp när man inte "orkar mer"?
Det finns bara en sak att göra. Bestäm dig att du ska klara det! Din hjärna ger upp före dina ben gör det. Bevisa för dig själv att du faktiskt kan, för det gör du!
Själv är jag envis som en åsna har jag ganska ltt för att pressa mig sjäv, men man får liksom "öva" på det. För varje gång du lyckas med det så inser du att du klarar mer än vad du tror. Sen självklart så ska du inte spring tills du spyr för att du "ska orka springa så länge" utan du måste lyssna på din kropp. Men våga också utmana dig själv.
 
Hur har du kunnat träna när det har varit snö och kallt ute?
Jag har broddar som jag sätter på joggingskorna så slipper man vara bambi på hal is. Och sen har jag klätt på mig ordentligt. "Lager på lager" typen. Underställ, tshirt, fleecetröja, vind- och vattentät jacka. Har det varit ännu kallare har jag haft en vindjacka emellan också. Och på benen, undetställ, springtights (och mjukisbyxor på om det var kallt). Och självklart mössa och vantar!
 
Vad väger du?
Har ingen aning. Vi har ingen våg hemma och sist jag vägde mig var när jag hade varit sjuk i 4 veckor och inte ätit så mycket på de veckorna heller så den siffran stämmer inte alls. 
Sen tycker jag att alla ska sluta bry sig om den där siffran på vågen. SNÄLLA! Inte bara för att vara sådär klyshig med att "den visar inte hur du är som person" utan för att det är extremt hur folk får panik över att de har gått upp 1 kg. Om du har gjort det så visar ju inte den om du har gått upp 1 kg i muskler, om du har druckit 2 liter mer vatten. Och det där med att jämföra sin vikt med andras? Snälla, ni är 2 olika personer och har då med 2 olika kroppar. Ni är inte gjorda för att se likadana ut, ha samma benstruktur och samma form. Hade det varit meningen så hade ju vi alla sett likadana ut.
Muskler väger mer än fett, men fett tar mer plats än muskler.
 
Vartifrån får du all din träningsinspiration och varför tränar du?
Weheartit och instagram. För att om jag inte gör det så får jag ont i mitt knä, mina höfter och i ryggen. Det är nog det som får mig att träna året runt och inte göra panikträning sista månaden innan det är sommar. Sen mår jag också bättre av det. Blir piggare, sover bättre och blir på bättre humör. Löpning är som terapi, fast billigare
 
Om man vill se vältränad ut, vad ska man göra då?
Ät bra och "rent" och träna. Det finns inga mirakelpiller som du kan ta på kvällen och vakna och vara vältränad, utan det tar tid! 
 

Kommentarer
Postat av: matilda

Vill också vara i london!!

2013-04-04 @ 18:42:29
URL: http://matildiz.se
Postat av: Aurora

Hej! Veckans blogg är avslutad. Kika in och se om det blev du och anmäl dig igen :) Länk:
http://aui.blogg.se/2013/march/veckans-blogg-ny-omgang-v14-2.html#comment

2013-04-05 @ 10:58:13
URL: http://aui.blogg.se
Postat av: Matilda

Hej! Nu är VECKANS BLOGG avslutad, gå in och kolla om just du vann! Om inte va gärna med igen!!
Kram TF

2013-04-05 @ 17:33:55
URL: http://teamfour.blogg.se
Postat av: Isabelle

fin blogg:)

2013-04-15 @ 15:11:24
URL: http://isabellepalmgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0