Mina 2 bästa övningar

Om jag endast fick göra två styrkeövningar för resten av mitt liv så skulle jag nog välja dess två. Squats (benböj) och plankan. Alternativt; göra plankan och gå upp och ner på händer och armbågar, en helvetes övning efter ett tag!
 
1. Stå axelbrett med benen och sträck på dig. 
2. Böj påbenen så långt ner du kan och se till så att knäna går rakt över fötterna, håll kvar hållningen i ryggen och ha blicken rakt fram och res dig sen upp igen till start positionen.
       Upprepa 15 gånger i 3 repetitioner. Denna övning känns i låren och rumpan.
 
 
1. lägg dig på mage med armbågarna i marken som ska ha en 90 graders vinkel
2. Sträck benen så att du endast står på tårna och arbmågarna och slapna av i nacken och ha blicken nedåt
3. Håll kroppen rak, alltså svanka inte och håll inte kroppen för högt. Kolla i en spegel eller be någon annan kolla om du är osäker. 
    Håll positionen i 40 sek, 3 repetitioner. Denna ävning känns i magen och bål

Kommentarer
Postat av: Emelie Bergström

grymma tips!
keep going!

2013-12-06 @ 18:03:11
URL: http://emelieebergstrom.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Stil & Ungmamma-blogg

Squats är bästa, ger sååå bra resultat med, men jobbigt är det!!

2013-12-06 @ 18:10:18
URL: http://cnelias.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller med! De där är två riktigt bra övningar! Riktigt fin blogg också :D

2013-12-06 @ 21:17:41
URL: http://bbaraajohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0