Tränings tips från #renvilja

Hittade detta inlägget igår och vill dela med mig delar av det. Ni kan läsa hela inlägget HÄR #renvilja

Stå på dig -  Det kommer alltid finnas folk som inte förstår varför man lägger ner så mycket tid på sin träning och varför man väljer att ge upp vissa saker som alkohol, godis, skräpmat osv. Lyssna inte på de negativa sakerna de säger ang just dessa punkter. De är inga kompisar om de säger att du är tråkig för att du inte hänger med och super.
Man ska få göra precis som man vill och om man väljer att plocka bort alkohol, godis och skräpmat för sin träning så ska man få göra det. PUNKT.
Kör ditt race, sätt dina mål och kör så hårt du kan. Det är ingen annan än Du som bestämmer över dig själv och dina intressen. Stå på dig!
 
Ge aldrig upp - Även om det känns tungt och segt i träningen, vardagen känns dyster och grå så måste man lära sig se det från den ljusa sidan.  Att göra sitt bästa tycker jag hör till och därför bör du göra dig själv tjänsten att köra helhjärtat och verkligen ta dig tid att lägga upp din träning/kost. Du kommer inte ångra dig.
 
~weheartit~

Välj dina förebilder med varsamhet -  Du bör följa och försöka göra likadant som den förebild Du ser upp till och som besitter den sorts fysik som Du själv strävar efter. Lyssna på en person vars träning eller fysik inte tilltalar dig alls, tvärtom – Lyssna på de personer som faktiskt har den fysik du anser är snygg och därmed själv kämpar för. Det finns ju ingen idé att träna på ett visst sätt om du ändå inte vill se ut som personen i fråga gör.

Lita på spegelbilden, inte vågen - Ett återkommande tråkigt problem som ofta sätter käppar i hjulen på allt för många. Folk kollar sig i spegeln och ser ingen skillnad och ställer sig därför på vågen och blir ledsna för att de gått upp 1kg på 2 dagar. Tro mig, det ÄR inte fett som du antagligen tror att det är.
Muskler väger mer än fett. Jag kan inte säga detta nog många gånger.
Vågen lurar tyvärr på tok för många där ute och jag tycker att det är ledsamt att se så många ledsna ansikten på grund av en felaktig bedömning av den där lilla badrumsaccessoaren.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Har läst din blogg ett tag nu, och blir otroligt peppad av den, fortsätt så!
En fråga, jag har problem med mina knän och kan därför inte jogga/powerwalka för att öva upp konditionen, vad tycker du då är bäst att göra istället; crosstrainer, cykling eller något annat?
/ Johanna :)

2014-01-19 @ 22:25:07
Postat av: Felicia Thiel

ha en bra måndag!

2014-01-20 @ 14:08:25
URL: http://whofelicia.blogg.se
Postat av: Kajsa

grymt bra peppning! :)

2014-01-28 @ 23:25:38
URL: http://kajsaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0