Veckans Utmaning #1

Något jag satt och tänkte på igår var att börja göra veckoutmaningar som ni också kan ta del av. Temat på det hela är "förvånande nog" hälsa och träning. Lite små saker som kan göra så att jag och ni kan må bättre. Inte bara på utsidan med en massa träningsövningar utan på bra på insidan också, då det är mitt enda riktiga "nyårslöfte". I dont really like that word eftersom jag inte tror på att ett nytt år som egentligen bara är en ny dag kan komma och göra mirakel i ditt liv då allt helt plötsligt är jättebra. Inte heller det miraklet med måndagar. Ja, det är första dagen på veckan, men varför inte börja med saker på en torsdag lika gärna som på måndagen? Så därför kommer mina "veckans utmaning" var ifrån tisdag till tisdag!
 
Hursom, utmaningen denna veckan är:
Göra plankan i 1 min före du sover
 
Plankan är en magövning som går till såhär:
1. Lägg dig på mage med armbågarna i marken som ska ha en 90 graders vinkel
2. Sträck benen så att du endast står på tårna och arbmågarna och slappna av i nacken och ha blicken nedåt
3. Håll kroppen rak, alltså svanka inte och håll inte kroppen för högt. Kolla i en spegel eller be någon annan kolla om du är osäker. 

 
 

Kommentarer
Postat av: erica björkander

Superbra utmaning, men JAG tror att det inte är så bra att göra det precis innan man ska sova för då kommer man upp i varv och har svårare att sova. Det är vad jag tror iallafall, men det behöver absolut inte vara så :p

2014-01-01 @ 15:44:48
URL: http://bjoorkander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0