read all about it

Tänkte skrive något kul och roligt här man fastnade i en text på Zara's blogg före jag skulle börja skriva. En text som handlar om våldtäckter i Kongo. Jag han läsa några rader innan tårar kom och jag insåg hur (förlåt) men jävla bra vi har det i detta land där i-landsproblem nästa är de enda problemen vi har. Har inte ord för att skriva något mer om det, utan ni får läsa texten själv för känner mig mållös och nästan äcklad av mig själv. För att detta är deras verklighet. Det som de lever i varje dag, medan vi sitter och uppdaterar vår Facebook om hur otroligt bra våra liv är. Medan vi gör det så händer det. Men istället för att göra något åt det så blundar vi för sanningen och tänker "det där tar någon annan hand om", "det händer inte mig så jag behöver inte bry mig"
Läs texten HÄR
 

Kommentarer
Postat av: Katarina ☆

Svar: Ja, den verkar hur najs som helst! Men på hemsidan har både mörkblått och vitt sålt slut, så man får väl se vad man hittar i butik...

Känner samma som du angående Hunter-stövlarna!

2013-08-10 @ 22:59:34
URL: http://kadiz.blogg.se/
Postat av: Celine

åh vad fin bild! usch de är hemskt!!

2013-08-10 @ 23:48:29
URL: http://celinel.blogg.se
Postat av: Denise Jansson

Hej!
Jag vet att man egentligen inte ska kommentera andras bloggar för att göra reklam, men min blogg är ingen "vanlig" blogg som jag bara vill ha massa besökare så att jag kan tjäna pengar. Anledningen till att min blogg finns är för att jag vill att man ska veta att det är okej att må dåligt ibland och att man inte är ensam. Jag själv lever med både depression och ätstörning, men det handlar inte om att aldrig falla utan det handlar om att resa sig efter varje fall. Jag vill så gärna att flera ska förstå hur viktigt det är att prata om psykiska sjukdomar, för det är ofta något som göms eller att man känner skam och så ska det inte behöva vara. Så snälla, sprid min blogg eller gå bara in och lämna ett litet avtryck. Det är ett så viktigt ämne och jag vill inget hellre än att hjälpa andra som också mår dåligt! Tack i förhand!
Kram

2013-08-11 @ 02:41:18
URL: http://denisewiktoria.devote.se
Postat av: Daniela

åh läste också den texten, blev superrörd jag också :(

2013-08-11 @ 11:16:55
URL: http://riddez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0