Hur får man motivation till att träna?

Det är en fråga som jag har fått många gånger. Motivation.

Själv tycker jag inte att det handlar om hur motiverad man är till att göra något, utan om hur mycket man vill det. Vill du ha en förändring och må bra, så går du ut även fast det regnar, om du är lite trött eller inte "orkar". Samma sak om du inte vill det till 100%, då gör du det inte. Så skyller du på att det regnar, är kallt, för tidigt på morgonen osv osv osv. Allt det där är bortförklaringar. Något som jag också levde på i flera år innan och tänkte "jag gör det imorgon" Imorgon... Det där som aldrig händer ni vet. 
Men hur hittade jag min motivation till att börja? Svaret vet jag faktiskt inte. Helt ärligt så tror jag att jag bara vaknade en morgon och tänkte "nu fan gör jag det" Jag tror att jag var trött på allt och började inse att mina botförklaringar inte höll längre och att klaga på saken gjorde det inte bättre. Börjar du idag så kommer du till ditt mål en dag tidigare. Det är jätteviktigt att ha mål och delmål på vägen. Och ditt mål ska inte vara perfektion, det ska vara förändring. Om du har som mål att spring 10km på 60 minuter så kan ditt första delmål vara att kunna springa 5 km på 30 min, klara 7km utan att stanna, klara 10 km. och sen minska tiden på 10km. För det ä ga ska logiskt att du inte på förata försöket kommer klara av ditt slutmål och det är inte meningen heller, men samtidigt så ska du kunna nå ditt mål om du har bestämt dig för det. Det måste vara en utmaning,
Har det skett en förändring hos dig själv har du kommit en bra bit på vägen. Då har du brutit det gamla och gått över till något nytt. 
 
 
 
 
Saker som kan få dig att bli "motiverad" eller vad ni vill kalla det. 
1. Köp nya snygga träningskläder. Det götr det lite roligare och köp klder med färg på, det blir roligare då!
2. Hitta någon kompis, mamma, syskon eller ta med dig hunden ut och träna. Då kan ni peppa varandra.
3. Ta ett papper och skriv alla fördelar med att leva ett hälsosammare liv
4. Titta på bilder på weheartit på god, nyttig mat, träningskläder, citat osv.

Kommentarer
Postat av: Louise

Bra tips :)

2013-08-30 @ 12:24:10
URL: http://lilylolo.blogg.se
Postat av: Ebba

Jätte fin blogg!

2013-08-30 @ 15:30:07
URL: http://byebbagranander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0