Sortera era bilder!

Ett tips till alla er som fotar mer eller mindre är att sortera in era bilder i olika mappar. Det är så sjukt mycket lättare att hitta och rensa sina bilder om man vet vart man har dem. Så, lägg inte in alla bilder i en mapp som heter tex "Canon EOS 1000D" för om ni tar massa bilder och bara öser på med mer och mer och mer och ännu lite fler bilder så kommer det bli kaos i den mappen efter ett tag. Så gör en mapp, skapa en till mapp som heter "2012" gå in i den mappen och skapa en massa mappar som heter tex "hästar" "solnedgång" "semester i stockholm" "ego bilder" osv osv.. och där kan ni fylla på med en massa bilder som innehåller det som mappen heter. Själv har jag ganska många mappar med färre bilder i. tex i mappen "hästar" så är det fler mappar i den för olika hästar/stall/tävlingar. I vissa mappar tex på blommor och sånt så kan man även göra mappar för alla månader så har man kolla på var vinter ovh sommar bilder är  :)
 
Sen vet jag att det är sjukt tråkigt att sitta och rensa och sortera upp sina bilder, men det är värt det efteråt. Istället för att sitta och slösurfa när man har tråkigt så kan man fixa det. Och gör det direkt när du har lagt in nya bilder så blir det lite bilder varje gång.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Dagens blogg hos mig ;)

(förlåt om du inte gillar såna här kommentarer)

2012-07-30 @ 10:38:03
URL: http://alexandraas.webblogg.se
Postat av: Isa

Hej, vet inte om du har samma kamera som jag (Canon EOS 600D) men iallafall, det kan vara samma. Min fråga är bara hur man lägger till bilderna i mapparna? Jag vet hur man gör en mapp men sen förstår jag inte resten :S
Jättefin blogg!
Kolla gärna in min ;)
Tack hej :)

2014-02-14 @ 16:26:02
URL: http://www.isafritzell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0